Arrival

Arrival

زیرنویس چسبیده
7.9 / 597,817

دانلود فیلم ورود 2016 (Arrival) ؛ فیلم درباره یک استاد برجسته زبان شناسی به نام لوییس ( امی آدامز ) است که اغلب اوقاتش را به تدریس در دانشگاه اختصاص می‌دهد. با فرود آمدن دوازده سفینه فضایی در نقاط مختلف جهان از جمله آمریکا، جوی پر از وحشت و ترس و ابهام بر دنیا حاکم می‌شود. ارتش آمریکا با توجه به سابقه لوئیس به سراغش می‌آید و درخواست همکاری می‌دهد تا شاید او بتواند با هنر زبان شناسی خود، این کلاف س ...

کارگردان : Denis Villeneuve زبان : انگلیسی، روسی، ماندارین رده سنی : بالاتر از 13 سال کشور : آمریکا، کانادا امتیاز منتقدین : 81
سال : (2016) زمان نسخه بدون سانسور : 116 دقیقه فروش جهانی : 203,388,186$ بودجه : 47,000,000$

توضیحات مدیریت

کیفیت بلوری 1080p - 720p - 480p اضافه شد
نسخه زبان اصلی با زیرنویس فارسی چسبیده اضافه شد

لینک های دانلود

All
1080p
720p
480p
گزارش مشکل
برای دانلود با سرعت بالا، VPN را خاموش کنید
زبان اصلی با زیرنویس چسبیده   |   کیفیت 1080p
زبان اصلی با زیرنویس چسبیده   |   کیفیت 720p
زبان اصلی با زیرنویس چسبیده   |   کیفیت 480p

نقد و بررسی

ورود یا اریوال (Arrival) یک فیلم علمی تخیلی و درام آمریکایی به کارگردانی دنی ویلنوو و نویسندگی اریک هیزرر است که اقتباسی از داستان کوتاه «داستان زندگی تو» به قلم تد چیانگ است. از بازیگران آن می‌توان به ایمی آدامز ، جرمی رنر ، فارست ویتاکر و مایکل استولبارگ اشاره کرد. فیلم ورود با استقبال خوب منتقدان همراه بود و تا به حال توانسته امتیاز 94 از 100 را از منتقدین دریافت کند. فیلم Arrival در هشتاد و نهمین دورهٔ جوایز اسکار نامزد هشت جایزهٔ اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شده بود که در نهایت تنها توانست جایزه اسکار بهترین تدوین صدا را به‌دست بیاورد. فیلم Arrival 2016 با بودجه 47 میلیون دلاری ساخته شد و توانست در گیشه به فروش 204 میلیون دلاری برسد.

برای دانلود فیلم Arrival 2016 زبان اصلی با زیرنویس فارسی چسبیده و دوبله فارسی آن به باکس دانلود مراجعه کنید.


نقد و بررسی فیلم Arrival 2016

نویسنده: جیمز برادینلی

مترجم: بابک مویدزاده

(خطر اسپویل داستان)


محتوای ارائه شده در فیلمنامه‌ی “ورود” جدید نیست. تاکنون فیلم‌های زیادی از ابتدای درخشش سینما روی پرده‌ی بزرگ، رویدادهای این‌چنینی را بازگو کرده‌اند. ما از این رویدادها شگفت‌زده شده‌ایم، خیال‌پردازی کرده‌ایم، تصورشان کرده‌ایم و درباره‌شان نوشته‌ایم. سریال‌های تلویزیونی مشهوری در این‌باره ساخته‌شده‌اند. افسانه‌ای محلی در نوادای آمریکا از این نوع است. من درباره‌ی ارتباطی فرازمینی صحبت می‌کنم. افرادی وجود دارند که معتقدند این ارتباط قبلا اتفاق افتاده، با این حال ادعای آن‌ها تصدیق شده باشد یا نه، تاکنون هیچ مدرک قابل استناد و غیر قابل انکاری برای این مواجهه‌ی رمزآلود ثبت نشده در حالی که آدمی همان‌گونه که «استیون اسپیلبرگ» در فیلم خود اذعان کرد، معتقد است که « انسان در این جهان بی‌پایان تنها موجود متفکر نیست». البته در هالیوود، بخش اعظم داستان‌هایی که بر اساس اولین تماس بشریت با موجودات بیگانه‌ شکل گرفته‌اند شامل خطر، تهاجم، نبرد و تخریب زیان‌بار هستند. حتی فیلم کلاسیکی چون «روزی که زمین از حرکت ایستاد» محصول 1951 درباره تهدید نابودی است. از آثار اخیر نیز در این ژانر می‌توان از «روز استقلال»، «جنگ دنیاها» ساخته اسپیلبرگ و سریال تلویزیونی «V» یاد کرد. از “ورود” می‌توان به عنوان اولین فیلم در این ژانر نام برد که دارای لحنی مناسب و اندیشمندانه است و واکاوی معقولانه‌ای از این مسئله دارد که چگونه یک فیلمنامه می‌تواند درست پرداخته شود و همچنین چه چیزی برای نسل انسان رخ می‌دهد اگر ملاقات کنندگان از جهان ما، تفاوت بسیار زیادی با بشریت داشته باشند به نحوی که فسلفه‌یارتباط و قوّه‌ی ادراک آن‌ها به موانعی برای تعامل متقابل تبدیل شود. “ورود” یک تجربه‌ی بی‌نظیر است، نه فقط برای پرورش این موقعیت به شکلی هوشمندانه و متفکرانه بلکه به این دلیل که تماشاگران هنگام تماشای آن غرق در فیلم می‌شوند و با دقت و توجه زیاد آن را دنبال می‌کنند. این یک تغییر خوشایند در جریان اصلی فیلم است و اگر “ورود” در گیشه نیز موفق باشد، تبدیل به راهنمایی برای تولیداتی خواهد شد که از طریق ناشیانه سعی در جذب تماشاگران بی‌علاقه دارند. کمی پس از شروع فیلم، بیگانگان با سفینه‌هایی بزرگ و دراز و کشیده که کمی بالاتر از سطح زمین شناور هستند و در نقاط تصادفی از کره زمین فرود آمده‌اند، از راه می‌رسند. کسی نمی‌داند نیّتشان چیست چون ارتباط با آن‌ها به این سادگی نیست. اگرچهاین بیگانگان به راحتی اجازه ورود به سفینه و تماشای این اشیاء به طول هفت‌پا را به انسان‌ها می‌‌دهند، اما با این حال زبان هر گونه‌ی این موجودات برای دیگری ناآشناست. به هر حال، اگرچه این موجودات غریب واکنش‌های خصومت‌آمیزی ندارند اما گونه‌ی جنگ‌طلب و ذاتا بدگمانی چون انسان غیر از نقشه‌کشیدن برای مقابله کاری از دستش برنمی‌آید. دکتر «لوییز بنکس (امی آدامز)» پروفسوری زبان‌شناس با شهرت جهانی است که گذشته‌ای غمناک دارد. در خانه‌ی زیبایش که مشرف بر دریاچه است، دچار سرگردانی شده و دختر زیبای نوجوانی را به یاد می‌آورد که به علت سرطان از دست داده‌است. این اتفاق تاثیر سهمناکی بر زندگی لوییز گذاشته و او را کم‌حرف و اندکی افسرده ساخته. حکومت، با نمایندگی کلونل «وبر (فارست ویتاکر)» با او تماس گرفته و تقاضای کمک می‌کند. آن‌ها از لوییز دعوت می‌کنند تا به تیم اولین تماس به همراهی فیزیک‌دان «ایان دانلی (جرمی رنر)» بپیوندد؛ او وارد سفینه‌ی بیگانه شده و فرآیند پرمشقت رمزگشایی پایه‌های زبان بیگانگان را آغاز می‌کند. مسلما می‌توان بیشتر از این درباره “ورود” نوشتاما باعث فاش‌شدن سمت و سو و اتفاقات فیلم می‌گردد و لذت بینندگانی که فیلم را ندیده‌اند مخدوش می‌شود. اگرچه ممکن است ارتباط در قلب فیلم نهفته باشدولی روایت،آن را سریع و بدون وقفه پیش می‌برد و تبادلات میان انسان با بیگانه تنها نوع ارتباطی نیست که فیلم بررسی می‌کند بلکه به ارتباط درون‌گونه‌ای بین بیگانگاننیزپرداخته که حالتی خودمختار و ضددیگری دارد و همین باعث اختلال در روند کسب اطلاعات شده‌است. ماده‌ی اصلی برای ساخت “ورود” داستان کوتاه برنده جایزه نوبل در سال 2000 به نام «داستان زندگی تو»نوشته «تد چیانگ» است که شاید در وهله اول به نظر برسد اقتباس سینمایی از آن ممکن نیست اما کارگردان «دنیس ویلِنوو» و فیلمنامه‌نویس «اریک هایزرِر» با زیرکی راهی برای آن یافته‌اند. مضمون‌های ضروری همچون زمان، جبرگرایی و زبان دست‌نخورده باقی مانده‌اند. فیلم با وضوح و جذابیت خاصی، ریزه‌کاری‌ها و تفاوت میان زبان گفتاری و نوشتاری را به نمایش می‌گذارد. با نگاهی جزئی به کارنامه 17 ساله «امی آدامز» و نامزدی 5 جایزه اسکار، درمی‌یابیم که گستره‌ی متنوّعی از نقش‌های دمدمی‌مزاج و جدی را ایفا کرده ولی شاید تنها نقش او در فیلم «شک» بتواند در پیچیدگی روانشناسانه به پای نقش لوییز در این فیلم برسد. ویلنوو عمدا ما را در صحنه‌ای از فیلم که لوییز نگران است با چند حقیقت چشمگیر فریب می‌دهد و آدامز نیز در این فریب نقش دارد. این صحنه به درستی توسط کارگردان درک و اجرا شده. لوییز نماد نیست. او قوی و مستقل است اما هنگامی که به لحظات کشف حقیقت نزدیک می‌شود، دستانش به لرزه افتاده و نفس‌هایش بریده به گوش می‌رسد. «جرمی رنر» و «فارست ویتاکر» عملکردی منسجم دارند اما این فیلم، متعلق به امی آدامز است. به گمان من تنها چهار فیلم در طی 40 سال گذشته را می‌توان نام برد که در زمینه‌ی ارتباط با ناشناخته به پای هوشمندی و کمال “ورود” می‌رسند: «برخورد نزدیک از نوع سوم»، «ورطه (نسخه‌ی مخصوص کارگردان)»، «تماس» و «میان‌ستاره‌ای». اسپیلبرگ، کامرون، زمیکس و نولان و اکنون کارگردان فرانسویِ متولد کانادا دنیس ویلنوو که توانست با “ورود” گام تازه و متمایزی در عرصه فیلمسازی و نسبت به تجربه‌های قبلیش «زندانیان»، «دشمن» و «سیکاریو» بردارد. امید پاسخ سوال خیلی ساده‌ای است که در هسته‌ی “ورود” جای دارد. فیلم بی‌نقص ساخته و ماهرانه پرداخته شده و بدون هیچ شکیباید نام «ویلنوو» را در میان نامزدهای اسکار امسال ببینیم. طبق کارنامه هنریِ فوق‌العاده‌ی او، خصوصا “ورود”، مطمئنا همه درباره‌ی پروژه‌ی بعدی او به نام “بلید رانر 2049” مشتاق و هیجان‌زده خواهند بود. در کمتر فیلمی مثل “ورود” شاهد این میزان چاشنی علمی‌تخیلی کافی و به‌اندازه هستیم. افتتاحیه‌ی فیلم برای اولین تماس کاملا موثق است، به این شکل که بیگانگان شروع به تصرف این کره‌ی خاکی نکرده‌اند بلکه مردم زمین به آن‌ها واکنش نشان داده‌اند. همکاری بین‌المللی شاید در نگاه اول نیروبخش به چشم آید، اما بدگمانی و خواسته‌های سرخود ناحیه‌ای آن را بی‌اثر جلوه می‌دهد. ارتباط با بیگانگان یک معما را تشکیل می‌دهد که باید حل شود ولی به محض نزدیک‌شدن لوییز به کشف حقیقت، او مجبور به بازنگری خویشتن می‌شود. چرا این موجودات غریبه این‌جا هستند؟ آن‌ها چه می‌خواهند؟ رمز و راز نهفته در “ورود” به تدریج پیچیده‌تر می‌شوند. به این رموز، یک گروه متوهمِ متعصب را اضافه کنید که سعی در خنثی‌کردن فعالیت‌های لوییز دارند. فیلم با سخنرانی پرشور «بیل پولمن» (همانند فیلم روز استقلال: بازخیز) یا حمله‌ی موقت نیروهای هوایی به سفینه‌ی بیگانگان پایان نمی‌یابد. تصمیم فیلم “ورود” برای پایان، بسیار رفیع و راضی‌کننده‌تر است. با وجود این‌که “ورود” درباره‌ی اولین تماس با فرازمینی‌هاست، اما بیشتر از تجربه‌های انسانی سخن می‌گوید تا موجودات غریب جهان دیگر. “ورود” یک فیلم فوق‌العاده و قدرتمند، و بدون شک از بهترین‌های سال 2016 است.

منبع: سایت نقد فارسی

مشاهده همه »

بازیگران

Amy Adams Louise Banks
Jeremy Renner Ian Donnelly
Forest Whitaker Colonel Weber
Michael Stuhlbarg Agent Halpern
Mark O\'Brien Captain Marks
Tzi Ma General Shang
Abigail Pniowsky 8-Year-Old-Hannah
Julia Scarlett Dan 12-Year-Old-Hannah
Jadyn Malone 6-Year-Old-Hannah
Frank Schorpion Dr. Kettler
Lucas Chartier-Dessert Private Combs
Lucy Van Oldenbarneveld Environmental Tech
Pat Kiely Environmental Tech
Sonia Vigneault Richard Riley
Sabrina Reeves Press Secretary
Julian Casey Australian Scientist
Tony Robinow CIA Officer Dan Ryder
Matthew Willson Preacher
Ruth Chiang Chinese Scientist
Russell Yuen Chinese Scientist
Sergiy Marchenko Russian Officer
Anana Rydvald Swedish Scientist
Bineyam Girma Sierra Leone Representative
Alex M. Yeuh Chinese Man
Brittany Teo Grad Student with Smartphone
Joe Cobden Cryptographer
Lorne Brass Cryptographer
Victor Andres Turgeon-Trelles Science Team Member
Michael Nangreaves Science Team Member
Reda Guerinik Communications Op
Adrien Benn Communications Op
Kathleen Stavert Communications Op
Kattia Thony Nurse
Brent Skagford Lieutenant
Gurdeep Ahluwalia TV Anchor
Brian Dunstan TV Anchor (as John Moore)
Sangita Patel TV Anchor
Hal Roberts TV Anchor
Paul-Antoine Taillefer Middle Aged Woman (uncredited)
Karen Belfo Skype CIA Agent (uncredited)
Dave Campbell Soldier (uncredited)
Alexander Da Mota Pakistani Scientist (uncredited)
Frank Fiola Hannah (4 yrs. old) (uncredited)
Mustafa Haidari Foreign Correspondent (uncredited)
Philippe Hartmann Halpern\'s Deputy Director (uncredited)
Eric Largo Master Sergeant Douglas (uncredited)
Laurean Adrian Parau Gala Guest (uncredited)
تا کنون 0 نظر ثبت شده است

ثبت نظر

جهت ثبت نظر ابتدا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید
مشاهده سایر عناوین »

فیلم و سریال تصادفی